Manuel terapi vücuttaki eklem, kas, kemik problemlerinizin el ile ve ya yardımcı bir aparat vasıtasıyla özel yöntemlerle giderilmesidir. Bildiğimiz çoğu hastalık ilaç olmadan basitçe çözülebilir. Bel fıtığı, boyun fıtığı, omuz sıkışması, impengement, sinir sıkışması, omuz yırtıkları, skolyoz, kulunç ağrıları, boyun tutulmaları… daha sayılabilir. Bir örnek verebilirsek bel boyun fıtığı ilaçsız çözülür mü? Fıtıklaşmada omurga arasındaki disk sinire baskı yapar ve bacağa vuran, kolara vuran ağrı,uyuşma karıncalanma olur. Sinire baskı yapan disk fiziksel olarak baskı yapıyor. İçilen ilaç ağrı kesebilir fakat fıtığı iyileştirmez. Fıtığın iyileşmesi için kanlanmanın artması ve gerekli besinin oraya ulaşması gerekir. Ağrının gitmesi içinde baskının giderilmesi. Baskı manuel bir kaç yöntemle kalkabilir. Ve ağrıdan kısa sürede kurtulursunuz. Fakat iyileşme için bir süre egzersiz ve diyet yapılmalıdır. Manual terapiyi sadece eğitimini almış fizyoterapist ve doktorlar yapabilir. Manual tedavi kemik veya eklem deformitelerinde kullanılır ve egzersizle beraber kullanıldığında maksimum verim alınır.

Hasta bireylerde egzersiz.

Bel ağrısı,duruş bozukluğu,boyun düzleşmesi,skolyoz,kifoz gibi problemlerde bilinçli egzersiz yapılmalıdır. Aksi takdirde egzersiz rahatsızlığınızı arttırabilir. Fizyoterapist eşliğinde yapılması gereken durumlarda kendi başınıza yapmanız hem zaman kaybına hemde iyileşmenin uzamasına neden olur.

MANUEL TERAPİ DENEDİNİZ Mİ?

Manuel terapi fıtık için en etkili yöntemdir.

Peki manuel terapi nedir?

Manuel terapide fizyoterapistiniz sizin raporlarınıza bakar ve sonra sizi manuel bir değerlendirmeye sokar. Manuel değerlendirme sonucunda sizin RAPORUNUZDA OLAMAYAN ekstra durumlar çıkabilir. Sonuçta sizi manuplasyon, kuru iğneleme, bantlama, kupa terapi, graston vb, uygulamalardan siz uygun olan tedavi protokolünü oluşturur. Sizi ortalama 45 dk boyunca manuel olarak tedavi eder. Bu yöntem çok başarılı ve hastalar tarafında istenilen yöntemlerdir.

Manuel Terapi Kullanılan Hastalıklar:

• Omuz problemler; Donuk omuz, impengement sendromu, omuz kas yırtıkları..
  • Lateral, medial epikondilit.
  • Diz problemleri; menisküs, bağ zedelenmeleri, diz cerrahisisonrası..
  • Spor yaralanmaları
  • Kırık sonrası
  • Tendon cerrahi sonrası
  • Vücud dolaşım sistemlerini artırmak için.

Solunum terapisi egzersizleri, postural drenaj teknikleri ve insentif spirometre ile bu amaca yönelik çalışmalar gerçekleştirilir.

Medikal masaj

Ağrıların giderilmesine yol açar, iç organları rahatlatır, dolaşımın düzenlenmesini sağlar.

Son yıllarda önemi giderek anlaşılmakla da  beraber doktor reçetelerine de girmeye başladı .Pek çok rahatsızlığın ortaya çıkmasını sağlayarak koruyucu tedavi sınıfına ve pek çok rahatsızlığı gidererek tedavi edici sınıfına girmektedir.

Başlıca etkileri:

• Dolaşımı Düzenler
  • İç Organlara Etki Eder
  • Kas Yapısı Toparlanır
  • Cildi Yumuşatır

Cilt Üzerindeki Etkisi:

Ter bezlerinde üretimini artırarak üre atılımını artırır.

Vücutta sebum salgısını artırır böylece deri yumuşar ve enfeksiyona karşı direnç artar.

Derideki dolaşımı hızlandırarak hücre yenilenmesini hızlandırır ve daha parlak ve canlı deri görünümü kazandırır.

İç Organlara Etkisi

Akciğer mukusunun çözülmesini sağlar

Parasempatik sinir sistemini etki eder ve sindirimi kolaylaştırır.

Kalın bağırsaktaki kasılma hareketlerini artırarak kabızlık ve gaz oluşumunu azaltır.