SKOLYOZ

Kliğimizde Skolyoz için uzman fizyoterapistler tarafından “Schroth” metodu uygulanmaktadır.

SKOLYOZ NEDİR?

Skolyoz genelikle çocukluk veya ergenlik dönemde başlayan ve giderek artan bir hastalıktır. S skolyoz ve C skolyoz olmak üzere iki çeşit skolyoz vardır. Özellikle çocuk yaşlarında yapılan teşhis ile teavisi daha kolay olur. Büyümeyle beraber omurgada büyür ve skolyoz derecesi artar . Bazı durumlarda omuriliğe baskı yaparak kalıcı motor ve duyu sinir hasarlarına yol açabilir. Erken teşhis sonrası sıkı bir tedavi programına alınmalıdır. Skolyoz için en sık fizyoterapist eşliğinde egzersiz programları uygulanmaktadır. Iyi bir egzersiz ile skolyoz derecesi azalır. Skolyoz için fizyoterapi yöntemlerinin içinde en yaygın kullanılan yöntem schroth yöntemidir. Schroth sadece fizyoterapist ve hekimler tarafından uygulanır. Schoth metodu 3 boyutlu olarak omurganızın şekil değişikliğine yardımcı olur. Günlük hayatta skolyozdan dolayı oluşan sırt ağrısı, boyun ağrısı, duruş bozukluğu, bele vuran kalça ağrıları,bel fıtığı ağrıları gibi pek çok ağrınızın azalmasına yardımcı olur. Skolyoz derecenizin azalması yaşınıza vücut esnekliğinize ve derecenin büyüklüğüne bağlıdır.

Sırt Ağrısı: Sırt ağrılarının büyük nedenlerinden biri de kifoz ve skolyozdur. Kifoz omurganın özellikle torakal bölgesinde doğuştan veya sonradan oluşan kamburluktur. Kifozu olan kimselerde sırt kamburu etrafındaki kasların sürekli gergin hali kişiye gün içinde özellikle ayakta çok durması gereken kişilerde ağrı yapar. Bu sebeple sırt ağrısı olan kişiler sürekli oturma ve uzanma isteği olur. Çünkü kifoz sırtın belli bir kısmında olması gerekenden daha fazla yük meydana getirir. Bu yüz zamanla baş ağrılarına sürekli yorgunluk haline dönüşür. Kifozda yapmanız gereken çok fazla zaman kaybetmeden egzersiz proğramı yapmanız gerekiyor. Çünkü yaş ilerledikçe omurga ve kasların duruşunu düzeltmeniz zorlaşır. Yaşla beraber omurgalarda aşınma ve kemik erimesi omurganın yanlış pozisyonda yerleşmesine sebep olur.

Skolyoz:Skolyoz kifozdan farklı olarak omurgada üç boyutlu olarak şekil değişikliği olmasıdır. Skolyoz sırt ağrılarıyla beraber bel ve boyun ağrılarınıda doğurur. Skolyozunuzun olduğunu düşünüyorsanız işin uzmanına danışın ve gerkli proğramlara uyun. Skolyozda yapılan en büyük hatadan birisi internetten egzersiz öğrenip yapmam. Bu çok büyük bir hatadır. Çünkü skolyoz egzersizleri kişiye özel yapılmalıdır. Çünkü herkezin skolyoz derecesi ve skolyozun olduğu bölgeler farklılık gözterir. Skolyozu üç boyutlu düşündüğümüz zaman bazı kısımları esnetmemiz gerekirken bazı kısımları güçlendirmek gerekir. Skolyozda hangi egzersiz size uygun öğrenebilmeniz için işin uzmanına danışın.

NASIL TEDAVİ EDİLİR VE BELİRTİLERİ NELERDİR?

Eğriliğin derecesi düşükse çocuk gelişme dönemi boyunca gözlem altında tutulur.
Eğriliğin derecesi orta ise çocuk gelişimi boyunca değerlendirme sonucu kişiye özel günümüzde kanıt değeri en yüksek olan spesifik 3 boyutlu schroth metodu kullanılır.
Eğrilik fazla ise çocuğun gelişim döneminde korse ve schroth egzersizleri ile ilerlemesinin durdurulması hedeflenir.
Eğrilik çok ileri derecedeyse ameliyat gerekebilir.

Çocuğunuzdaki skolyoz belirtilerinin fark edilmesi evde yapabileceğiniz bir kaç gözlem ile mümkündür.

• Sağ ve sol omuz seviyelerinde gözle görülen bir eşitsizlik var ise
  • Sağ ve sol kalça arasında yükseklik farkı var ise
  • Sağ ve sol kürek kemikleri arasında asimetri var ise
  • Her iki bel oyuntusu arasında asimetri var ise
  • Dizler bükülmeden öne doğru eğildiğinde sırtının bir tarafı diğerine göre daha yüksekte ise

Skolyoz tedavisi çoğunlukla egzersizle düzeltilebilir. Fakat burada skolyozun derecesi çok önemlidir.

25 dereceye kadar egzersiz önerilmektedir. Burada şunun bilinmesi gerekmektedir derece arttıkça sağlıklı omurga düzeyine yaklaşması azalmaktadır. Skolyoz egzersizleri internetten bakılarak yapılması en büyük hatadır. Çünkü skolyoz 3 boyutlu şekil bozukluğu olduğu için kişiye özel olarak hazırlanmalıdır. Skolyoz egzersizleri kesinlikle bir fizyoterapistle belirlenmelidir.

25 dereceden sonra korse kullanımıyla beraber egzersiz yapılabilir veya gerektiği durumlarda ameliyatla tedavi olunmaktadır.

Değerli Anne ve Babalar Çocuğunuzun Omurga ve Duruş Bozukluklarını Önemseyin ve Düzenli Aralıklarla Çocuğunuzun Omurgasını Kontrol Ediniz.